از سر گیری عملیات ساخت طرحهای راهسازی و بیمارستان سازی در لرستان 

از سر گیری عملیات ساخت طرحهای راهسازی و بیمارستان سازی در لرستان 
شناسه خبـر : ۱۱۵۲۰۰ دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

استاندار لرستان از آغاز عملیات اجرایی بخشی از پروژه های راکد مانده استان لرستان خبر داد

به گزارشموج خبر لرستان، فرهاد زیویار در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : دستور کار مهم جلسه امروز در رابطه با بررسی مدل توزیع اعتبارات عمرانی و هزینه ای بود که از حدود ۱ ماه قبل این مدل با برگزاری جلسات و تبادل اطلاعات میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی با سایر دستگاه های اجرایی صورت پذیرفته و در نهایت تصمیمات لازم اتخاذ شده است .

وی افزود: در بحث ترسیم مدل توزیع اعتبارات استان، سه رکن مساحت، جمعیت و محرومیت مورد توجه قرار گرفته و موضوعات مهمی از قبیل کم آبی، برگزاری کنگره شهدا، کشاورزی و سایر موارد مهم و راهبردی استان به خوبی در این مدل دیده شده است.

زیویار تصریح کرد: در جلسه امروز پس از بررسی و تبادل نظر میان اعضای شورا مقرر گردید مواردی به مدل توزیع اعتبارات افزوده شود که پس از انجام تغییرات و اصلاح، حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد .

استاندار لرستان گفت: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به لرستان از مهمترین مواردی است که در بحث اجرای مدل توزیع اعتبارات به آن پرداخته و بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه های استان نیز به آنها تزریق شده و جهش های خوبی در پیشرفت پروژه ها رخ داده است .

زیویار خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از پروژه های استان که در مدل توزیع اعتبارات مورد توجه قرار گرفته است مربوط به سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است و عملیات تعدادی از آنها با توجه به اعتبارات ملی اختصاص یافته، آغاز شده که بیمارستان نیایش خرم آباد ، بیمارستان رازی کوهدشت، چهار خطه خرم آباد به دلفان و جاده چهار خطه ازنا به شازند بخشی از این پروژه ها به شمار می آیند .

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه ها عمدتاً به صورت ریالی یا از محل تسهیلات ماده ۵۶ قانون بودجه در اختیار پروژه‌ها قرار می ‌گیرد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی استان، این پروژه ها از حالت رکود خارج شده و با توافقاتی که با بانک‌های عامل صورت پذیرفته، تسهیلات مورد نیاز برای ادامه روند عملیات اجرایی پروژه های استان طی ماه های آتی در اختیار قرار خواهد گرفت .

استاندار لرستان تاکید کرد: پیگیری راه اندازی مجدد پروژه های استان در بخش عمرانی و اقتصادی و خارج کردن آنها از حالت رکود از مهمترین اقداماتی است که دستگاههای اجرایی باید اقدامات لازم را در زمینه جذب اعتبارات مورد نیاز عملیاتی کنند.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir